Zajęcia wyrównujące dysproporcje edukacyjne z matematyki dla uczniów klas czwartych

Zajęcia wyrównujące dysproporcje edukacyjne z matematyki dla uczniów klas czwartych to przede wszystkim wyrównanie zaległości, wzmocnienie kluczowych umiejętności matematycznych (takich jak: sprawność rachunkowa i logiczne myślenie) oraz przełamanie strachu przed przedmiotem. Obejmują również rozwój wiary uczniów we własne siły, kształtowanie nawyków samodzielnej pracy i uczenia się i przygotowanie do praktycznego stosowania matematyki w życiu codziennym. Jednocześnie treści edukacyjnych zostają wzbogacone o gry i zabawy, które rozwijają aktywność twórczą, wpływają pozytywnie na rozwój procesów poznawczych i na rozwój sfery motywacji i potrzeb, kształtują umiejętności matematyczne uczniów. Gry i zabawy dzieci mają charakter tematyczny, są badawcze, twórcze i mają pozytywny charakter dydaktyczny. Wykorzystaliśmy zabawy z papierem – origami, tangram, domino. Wykorzystujemy również tablicę interaktywną i uczymy się bawiąc.

Zajęcia wyrównawcze z matematyki dla klas czwartych

 

Zajęcia rozwijające z  matematyki dla uczniów klas czwartych

mają za zadania popularyzację matematyki, rozwijanie zainteresowań i twórczego myślenia, pogłębianie wiedzy programowej oraz wdrażanie do samodzielnego rozwiązywania problemów. Główne cele to rozbudzanie i pogłębianie zainteresowań matematycznych, zachęcanie uczniów do postrzegania matematyki jako atrakcyjnej dziedziny wiedzy, wzmacnianie zdolności logicznego myślenia, pamięci i zdolności do abstrahowania, zachęcanie do rozwiązywania problemów w nietypowy sposób i zachęcanie do samodzielnych poszukiwań oraz wzmacnia poczucia własnej wartości i wiary w swoje możliwości poprzez przezwyciężanie trudności. Kształtowanie umiejętności pracy w grupie i współpracy z rówieśnikami. Edukacja matematyczna wymaga  innowacyjnych  sposobów  -stosowanie narzędzi IT i AI w zdobywaniu i poszerzaniu wiedzy. Zastosowanie gier edukacyjnych to sposób na zwiększenie zaangażowania uczniów, a interaktywne zadania matematyczne rozwijają umiejętności obliczeniowe, i  wprowadza elementy  rywalizacji i zabawy do procesu nauczania.

Zajęcia rozwijające z matematyki dla klas czwartych

Zajęcia edukacyjne służące rozwijaniu uzdolnień z edukacji wczesnoszkolnej

Podczas zajęć edukacyjnych służących rozwijaniu uzdolnień z edukacji wczesnoszkolnej w ramach projektu "Edukacja z klasą w SP w Gałkowie Dużym" dzieci z klasy 1b w związku ze zbliżającym się Światowym Dniem Pluszowego Misia, który obchodzimy 25 listopada uczniowie zamienili się w magików, którzy turlali kostką i tworzyli nowoczesne misie, według wyturlanej liczby oczek na kostce do gry. Zabawa przednia i śmiechu było pod dostatkiem. Rysunki wyszły niesamowte jak z bajki.

Misie narysowane przez uczniów klasy 1b

 

Podczas zajęć edukacyjnych służących rozwijaniu uzdolnień z edukacji wczesnoszkolnej w ramach projektu "Edukacja z klasą w SP w Gałkowie Dużym" dzieci z klasy 1b tworzyły swoje trwałe jesienne liście z masy porcelanowej, zagniatały masę, następnie odbijały kształt oraz wzór liści, a na koniec pomalowały wymarzone liście. Dzieci poradziły sobie znakomicie w łączeniu składników, wałkowania masy i zabaw plastycznych.

liść odbity w masie porcelanowejliść odbity w masie porcelanowej

 

Koło informatyczne

uczniowie_budowali_i_programowali_roboty

uczniowie_budowali_i_programowali_roboty

 

Zajęcia Logopedyczne

Na zajęciach logopedycznych, ćwiczymy oddech na własnoręcznie wykonanych pomocach /smok - dmuchajka/, gramy w popularne gry planszowe, które specjalnie aranżujemy na potrzeby zajęć i ćwiczenia konkretnych głosek.

Logopedyczne smoki dmuchajki - pomoce do ćwiczeń oddechowych

Uczniowie grają w Logopedycznego chińczyka

 

 

Koło chemiczne

Zajęcia koła chemicznego mają za zadanie rozbudzanie zainteresowań i pasji, rozwijanie umiejętności laboratoryjnych, pogłębianie wiedzy wykraczającej poza program nauczania. To połączenie naukowej pracy z bezpieczeństwem wykonywania doświadczeń, to rozwój logicznego myślenia z praktycznym i laboratoryjnym rozwiązywanie problemów chemicznych. Staramy się rozumieć związek chemii z życiem codziennym i środowiskiem. Stosowana w czasie zajęć praca badawcza prowadzi do rozwijania umiejętności projektowania i wykonywania eksperymentów, obserwacji, wyciągania wniosków i formułowania hipotez oraz rachunkowego udowadniania zachodzących procesów w sposób jakościowy i ilościowy. Przy zachowaniu pełnego bezpieczeństwa uczniowie kształtują  umiejętności rozwiązywania problemów chemicznych, interpretowania wyników i modelowania związków chemicznych. Ważnym elementem są również gry i zabawy z wykorzystaniem własności i zastosowania dostępnych związków chemicznych. Następuje poszerzenie wiedzy na temat substancji chemicznych występujących w każdym domu - ich właściwości, zastosowania i otrzymywania, co prowadzi do wyjaśnienia obserwowanych na co dzień zjawisk. W czasie zajęć uczniowie nabywają umiejętności planowania, wykonywania i dokumentacji doświadczeń i korzystania z różnych źródeł wiedzy, co prowadzi do wzrostu zainteresowania chemią. Wiedzę praktyczną połączyliśmy z zabawą.

Zajęcia koła chemicznego

Budowanie modeli chemicznych

Badanie odczynu roztworów chemicznych

 

Zajęcia edukacyjne służące rozwijaniu uzdolnień przyrodniczych

Z_wizytą_w_pasiece_https://spgalkow.koluszki.pl/wiadomosci/644030/z-wizyta-w-pasiece