Logo programu Przyjaciele Zippiego

Międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego „Przyjaciele Zippiego” oraz program „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”

Informujemy, że w dniach 14 – 15 listopada 2025r. pedagog szkolny pani Paulina Kijewska, odbyła szkolenie certyfikowane z programu rekomendowanego „Przyjaciele Zippiego”. Dzięki temu nasza szkoła dołącza do grona placówek realizujących ten międzynarodowy program promocji zdrowia psychicznego, skierowany do dzieci w wieku 5–9 lat.

Pani Paulina rozpocznie niebawem pracę z klasą I A, wprowadzając uczniów w treści programu, który rozwija umiejętności psychospołeczne najmłodszych. „Przyjaciele Zippiego” uczą dzieci, jak radzić sobie z trudnościami i emocjami, budować relacje z rówieśnikami, rozwiązywać konflikty oraz prosić o pomoc. Program jest uniwersalny — wspiera wszystkie dzieci, nie koncentrując się wyłącznie na tych z trudnościami.

Zajęcia obejmują różnorodne ćwiczenia i scenariusze, dzięki którym uczniowie uczą się rozpoznawania uczuć, empatycznego słuchania oraz współpracy w grupie. Unikalną cechą programu jest także przygotowanie dzieci do radzenia sobie ze zmianami, stratą czy trudnymi sytuacjami życiowymi.

Realizacja programu stanowi ważny element profilaktyki i wzmacniania odporności emocjonalnej dzieci, wpływając korzystnie na ich rozwój i poczucie własnej wartości.

 

Informujemy, ze w dniach 20 – 21 listopada 2025r. psycholog szkolny pani Emilia Łęcka – Szafarz odbyła szkolenie certyfikowane z  programu rekomendowanego „Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej”.
Dzięki zdobytym kwalifikacjom nasza szkoła wzbogaca swoją ofertę działań profilaktycznych wspierających dobrostan emocjonalny uczniów.

„Apteczka Pierwszej Pomocy Emocjonalnej” to program skierowany do dzieci w wieku 8–12 lat, którego celem jest rozwijanie umiejętności społecznych i emocjonalnych. Opiera się na założeniu, że optymizm można trenować, a budowanie pozytywnych przekonań i wiary we własne możliwości pomaga skutecznie radzić sobie ze stresem i trudnościami. Program wspiera dzieci w „leczeniu ran duszy”, odzyskiwaniu dobrego humoru, nadziei oraz wzmacnianiu odporności psychicznej.

Realizacja programu koncentruje się na kilku kluczowych obszarach:

  • Rozwoju umiejętności społecznych – kształtowaniu relacji i współpracy z innymi.
  • Budowaniu poczucia własnej wartości – rozwijaniu świadomości emocji i potrzeb.
  • Wzmacnianiu optymizmu – uczeniu pozytywnego myślenia i wiary w siebie.
  • Uczeniu uważności – rozwijaniu koncentracji i świadomego podejścia do otoczenia.
  • Promowaniu kreatywności – odkrywaniu talentów i twórczego działania.